—оциальна¤ педагогика/социальна¤ работа

http://socpedagogika.narod.ru

"—ќ÷≤јЋ№Ќј ѕ≈ƒј√ќ√≤ ј “ј —ќ÷≤јЋ№Ќј –ќЅќ“ј"

ћ≥н≥стерство осв≥ти ≥ науки ”крањни

’арк≥вський педагог≥чний ун≥верситет ≥м. √.—.—ковороди  афедра соц≥альноњ педагог≥ки

ѕ–ќ√–јћј  ”–—” —ќ÷≤јЋ№Ќј ѕ≈ƒј√ќ√≤ ј та —ќ÷≤јЋ№Ќј –ќЅќ“ј, ’арк≥в 2001, затверджено д.п.н.,проф. “.ќ.ƒмитренко

  јнотац≥¤ навчальноњ дисципл≥ни "—оц≥альна педагог≥ка, соц≥альна робота"

Ќавчальна дисципл≥на "—оц≥альна педагог≥ка, соц≥альна робота" включаЇ 30 годин лекц≥йних ≥ 24 години сем≥нарських зан¤ть.

 урс "—оц≥альна педагог≥ка, соц≥альна робота" Ї ≥нтегрованою дисципл≥ною, ¤ка дозвол¤Ї об'Їднати теоретичну ≥ практичну складову процесу п≥дготовки студент≥в.

ƒаний курс зд≥йснюЇ ≥нтеграц≥ю знань ≥ ум≥нь студент≥в на трьох р≥вн¤х:
1. –еал≥зац≥¤ взаЇмозв'¤зк≥в м≥ж теоретичною ≥ практичною п≥дготовкою студент≥в.
2. –еал≥зац≥¤ взаЇмозв'¤зк≥в ≥з комплексом педагог≥чних, психолог≥чних ≥ правових дисципл≥н.
3. ¬рахуванн¤ особливостей майбутньоњ профес≥йноњ д≥¤льност≥ студент≥в.

«авд¤ки зб≥льшенню практично-методичного компонента вивченн¤ курсу спри¤Ї ¤к≥сному виконанню студентами дипломноњ роботи.

ћета ≥ завданн¤ навчальноњ дисципл≥ни:

ћета пол¤гаЇ в усв≥домленн≥ впливу соц≥ального вихованн¤ на соц≥ал≥зац≥ю особистост≥ у процес≥ њњ формуванн¤, вивченн≥ теоретичних основ соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи й оволод≥нн≥ вм≥нн¤ми зд≥йсненн¤ соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥, засвоЇнн¤ методики соц≥альноњ роботи, а також зд≥йсненн¤ наукових соц≥ально-педагог≥чних досл≥джень.

«авданн¤:
1. ƒосл≥дити вплив р≥зних фактор≥в на процес формуванн¤ особистост≥.
2. ¬ивчити окрем≥ соц≥ально-педагог≥чн≥ проблеми, д≥¤льн≥сть соц≥альних роб≥тник≥в з њх вир≥шенн¤.
3. Ќавчитис¤ проектувати та застосовувати педагог≥чн≥ засоби, спр¤мован≥ на зниженн¤ р≥вн¤ д≥ючих негативних фактор≥в соц≥ального середовища.
4. ”св≥домити соц≥ально-педагог≥чну д≥¤льн≥сть спец≥ал≥ста майбутньоњ профес≥њ.
5. «асвоњти методику соц≥альноњ роботи, пов'¤заноњ з майбутньою профес≥Їю.
6. «д≥йснити наукове соц≥ально-педагог≥чне досл≥дженн¤ у процес≥ виконанн¤ курсовоњ роботи.

ѕредмет соц≥альноњ педагог≥ки, соц≥альноњ роботи - соц≥ально-педагог≥чн≥ системи, що включають особист≥сть та оточуюче њњ соц≥альне середовище, а також способи зниженн¤ соц≥альних протир≥ч, що ≥снують в дан≥й систем≥. ¬ процес≥ вивченн¤ дисципл≥ни "—оц≥альна педагог≥ка та соц≥альна робота" студенти повинн≥:

«нати: сутн≥сть соц≥ального вихованн¤ учн≥в, вплив фактор≥в соц≥ал≥зац≥њ молод≥, умови руш≥йн≥ сили та закони нац≥ональних традиц≥й та родинно-с≥мейноњ педагог≥ки.

¬м≥ти: застосовувати на практиц≥ знан¤ законом≥рностей соц≥ал≥зац≥њ та соц≥альноњ адаптац≥њ, анал≥зуватидев≥антн≥ ситуац≥њ, проводити д≥агностику соц≥альноњ "≥стор≥њ" с≥м'њ, знаходити шл¤хи проф≥лактики та корекц≥њ повединки молод≥.

ѕрограма курсу

“ема 1. “еоретичн≥ основи соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи. ќб'Їкт, предмет, мета ≥ завданн¤ соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи. ≤стор≥¤ становленн¤ в≥тчизн¤ноњ та заруб≥жноњ соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи. «в'¤зки соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи з соц≥альною ф≥лософ≥Їю та психолог≥Їю, правознавством, соц≥олог≥Їю, ф≥з≥олог≥Їю, культуролог≥Їю, етнограф≥Їю.

“ема 2. ћетодолог≥¤ соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи. ‘≥лософськ≥ основи, принципи, основн≥ концепц≥њ соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи. —утн≥сть наукового досл≥дженн¤ та роль емп≥ричного та теоретичного п≥знанн¤ на кожному етап≥ орган≥зац≥њ соц≥ально-педагог≥чного досл≥дженн¤.

“ема 3. ≤стор≥¤ благод≥йноњ д≥¤льност≥ в ”крањн≥. —утн≥сть пон¤ть "милосерд¤", "благод≥йн≥сть". ќсновн≥ форми соц≥альноњ допомоги у  ињвськ≥й –ус≥. ÷ерква ¤к пров≥дний ≥нститут благод≥йництва. ’ристи¤нське осмисленн¤ ≥дењ спас≥нн¤, милосерд¤ ¤к етична категор≥¤ та моральна позиц≥¤. Ѕлагод≥йн≥сть в сучасних умовах.

“ема 4. “ехнолог≥¤ наукового соц≥ально-педагог≥чного досл≥дженн¤. јктуальн≥сть наукового соц≥ально-педагог≥чного досл≥дженн¤ ѕротир≥чч¤ ≥ проблеми наукового соц≥ально-педагог≥чного досл≥дженн¤. ќб'Їкт, предмет мета ≥ г≥потеза наукового соц≥ально-педагсг≥чного досл≥дженн¤. √≥потеза, њњ структура ≥ функц≥њ. ћетодолог≥¤ наукового соц≥ально-педагог≥чного досл≥дженн¤.

“ема 5. ≤стор≥¤ розвитку соц≥альноњ роботи та соц≥альноњ педагог≥ки.  н¤зь ¬олодимир -засновник систем≥и соц≥альноњ оп≥ки. "–уська ѕравда" ярослава ћудрого - прообраз сучасних соц≥альних програм. ѕитанн¤ соц≥альноњ п≥дтримки в книз≥ ¬олодимира ћономаха "ƒуховна". —оц≥ально-благод≥йницька д≥¤льн≥сть украњнських братств. –озвиток ≥дењ державноњ пол≥тиц≥ в д≥¤льност≥ ѕетра ≤. ѕерш≥ соц≥альн≥ ≥нститути п≥дтримки нужденних: л≥карн≥ дл¤ б≥дних, сир≥тськ≥ притулки, будинки дл¤ оп≥ки незаконнонароджених. ƒержавна соц≥альна п≥дтримка за  атерини ≤≤. –озвиток приватного та сусп≥льного благод≥йництва. ¬иховний будинок ≤.≤.Ѕецького. —≥льська громада ¤к центр соц≥альноњ роботи в ”крањн≥ в к≥нц≥ XIX - на початку XX ст. —оц≥альне значенн¤ д≥¤льност≥ товариства червоного хреста. ѕедагог≥чна д≥¤льн≥сть ј.—.ћакаренка ¤к досв≥д подоланн¤ дев≥антноњ повед≥нки. ’арактеристика соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥ в 60-80 рр. XX ст.

“ема 6. «агальн≥ категор≥њ соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи. —оц≥ально-педагог≥чна система. ќсновн≥ процеси, що вивчаютьс¤ соц≥альною педагог≥кою та соц≥альною роботою: соц≥альне вихованн¤, соц≥ал≥зац≥¤, —оц≥альна адаптац≥¤, категор≥њ соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи: соц≥альна реаб≥л≥тац≥¤, соц≥альна корекц≥¤, соц≥альна проф≥лактика, соц≥альне обслуговуванн¤, соц≥альн≥ послуги.

“ема 7. ѕрофес≥йна д≥¤льн≥сть соц≥ального педагога. ≤сторичн≥ передумови розвитку соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥. ќсобливост≥ профес≥йноњ д≥¤льност≥ соц≥ального педагога. —истема профес≥йноњ п≥дготовки соц≥ального педагога в ”крањн≥ та за кордоном. ѕ≥дготовка соц≥альних педагог≥в у вищих закладах осв≥ти.

“ема 8. —тановленн¤ соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи за кордоном. ≤стор≥¤ та розвиток соц≥альноњ роботи в —Ўј. —тановленн¤ та сучасний стан соц≥альноњ роботи в Ќ≥меччин≥. ќсобливост≥ соц≥альноњ д≥¤льност≥ в крањнах —кандинав≥њ. ѕор≥вн¤льна характеристика американськоњ та Ївропейськоњ моделей соц≥альноњ роботи.

“ема 9. —оц≥альна педагог≥ка та соц≥альна робота ¤к наука, галузь практичноњ д≥¤льност≥ та навчальна дисципл≥на. ћетоди, завданн¤ та функц≥њ соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи. ¬изначенн¤ пон¤тт¤ соц≥альна педагог≥ка та соц≥альна робота. ѕринципи та методи соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи. ќсновн≥ категор≥њ. —оц≥альна педагог≥ка та соц≥альна робота в структур≥ соц≥ально-гуман≥тарних наук.

“ема 10. —оц≥ал≥зац≥¤ особистост≥. —оц≥ал≥зац≥¤ ¤к соц≥альне ¤вище. ≤стор≥¤ становленн¤ категор≥њ соц≥ал≥зац≥¤. ќсновн≥ характеристики процесу соц≥ал≥зац≥њ. ¬≥ков≥ етапи соц≥ал≥зац≥њ. ћ≥кро-, мезо-, макрофактори. ћехан≥зми соц≥ал≥зац≥њ (традиц≥йн≥, ≥нституц≥ональн≥, стил≥зован≥, м≥жособист≥сн≥, рефлексивн≥). –оль агент≥в особистост≥ на кожному його в≥ковому етап≥ соц≥ал≥зац≥њ.

“ема 11. —оц≥ал≥зац≥¤ ¤к соц≥ально-педагог≥чне ¤вище. —утн≥сть процесу соц≥ал≥зац≥њ. Ћюдина ¤к об'Їкт, суб'Їкт соц≥ал≥зац≥њ. —оц≥ал≥зован≥сть. ‘актори, агенти та механизми впливу на розвиток людини.

“ема 12. —оц≥альне вихований особистост≥ ¤к соц≥окультурна проблема. —оц≥ал≥зац≥¤ ≥ соц≥альне вихованн¤. ѕринципи соц≥ального вихованн¤ та пров≥дна функц≥¤ сусп≥льства вихованн¤ творчоњ особистост≥, здатноњ активно споживати та розвивати культуру сусп≥льства. —пособи взаЇмод≥њ суб'Їкт≥в соц≥ального вихованн¤ (функц≥онально-рольов≥, емоц≥йно-м≥жособист≥сн≥).

“ема 13. –озвиток дитини с соц≥ум≥. —падков≥сть ≥ розвиток дитин≥ ≥. —утн≥сть розвитку дитини. –оль д≥¤льност≥ ≥ сп≥лкуванн¤ в розвитку дитини. ¬плив в≥дхилень у здоров'њ на розвиток дитини. ќсобливост≥ формуванн¤ сп≥лкуванн¤ ≥ р≥зних вид≥в д≥¤льност≥ у д≥тей з обмеженими можливост¤ми. —утн≥сть соц≥ал≥зац≥њ особистост≥ дитини. —≥м'¤, осв≥та, рел≥г≥¤ ≥ культура - основн≥ ≥нст≥тути соц≥ал≥зац≥њ особистост≥ дитини.

“ема 14. “еор≥¤ та практика соц≥ального вихованн¤. —утн≥сть та принципи соц≥ального вихованн¤. ÷≥нност≥ соц≥ального вихованн¤. ќб'Їкти та суб'Їкти соц≥ального вихованн¤. ’арактеристика суб'Їкт≥в соц≥ального вихованн¤. ¬заЇмод≥¤ суб'Їкт≥в соц≥ального вихованн¤.

“ема 15. ѕрофес≥¤ соц≥ального педагога та соц≥ального прац≥вника. ѕрофес≥йно-педагог≥чна культура соц≥ального педагога та соц≥ального прац≥вника. —истема знань та ум≥нь (особист≥сних та профес≥йних ¤костей).  одекс етики соц≥ального педагога та соц≥ального прац≥вника.  вал≥ф≥кац≥йн≥ характеристики соц≥ального педагога та соц≥ального прац≥вника. ќб'Їкти профес≥йноњ д≥¤льност≥.

“ема 16. ѕрофес≥йний та особист≥сний портрет соц≥ального педагога та соц≥ального прац≥вника. —оц≥альний педагог: пон¤тт¤, специф≥ка д≥¤льност≥ стосовно вчител¤, виховател¤, ≥нших сум≥сних фах≥вц≥в. —оц≥альний прац≥вник, особливост≥ ц≥Їњ профес≥њ. ¬имоги до особист≥сних та профес≥йних ¤костей соц≥ального педагога, соц≥ального прац≥вника. ѕор≥вн¤льна характеристика система знань та вм≥нь соц≥ального педагога та соц≥ального прац≥вника.  вал≥ф≥кац≥йн≥ характеристики соц≥ального педагога та соц≥ального прац≥вника. ѕ≥дготовка соц≥ального педагога та прац≥вника в ”крањн≥.

“ема 17. ƒ≥¤льн≥сть соц≥ального педагога та соц≥ального прац≥вника. ћета, структура, функц≥њ та технолог≥њ соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥. ќсобливост≥ д≥¤льност≥ соц≥ального педагога, пов'¤зан≥ з безпосередн≥м сп≥лкуванн¤м з великою к≥льк≥стю людей та необх≥дн≥стю корекц≥й деформац≥њ профес≥йних та особистих ¤костей. ѕравов≥ основи соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥. «агальна характеристика сфер д≥¤льност≥ соц≥ального педагога та соц≥ального прац≥вника.

“ема 18. —истема профес≥йноњ п≥дготовки соц≥альних педагог≥в. ѕринципи побудови безперевноњ системи профес≥йноњ осв≥ти. ƒопрофес≥йна п≥дготовка соц≥альних педагог≥в. ќсобливост≥ профес≥йноњ п≥дготовки соц≥альних педагог≥в в середн≥х профес≥йних навчальних закладах. —труктура державного стандарту про вищу профес≥йну осв≥ту. Ѕакалавр, спец≥ал≥ст ≥ маг≥стр -квал≥ф≥кац≥йн≥ р≥вн≥ п≥дготовки соц≥ального педагога у вищому заклад≥ осв≥ти.

“ема 19. —оц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть. ћ≥сце д≥¤льност≥ у педагог≥чному процес≥. ћета, принципи, функц≥њ та сфери д≥¤льност≥ соц≥ального педагога та соц≥ального прац≥вника. «агальн≥ технолог≥њ соц≥альноњ роботи (д≥агностика, проф≥лактика, корекц≥¤, терап≥¤, експертиза). “ехнолог≥њ соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥ у школ≥.

“ема 20. ќсновн≥ галуз≥ соц≥ально-педагог≥чного знанн¤ (дев≥ац≥¤, в≥кт≥молог≥¤). ѕон¤тт¤, передумови, типи дев≥антноњ повед≥нки. ѕричини дев≥антноњ повед≥нки. ќсновн≥ напр¤ми роботи соц≥ального педагога з д≥тьми-дев≥антами. —оц≥ально-педагог≥чна в≥кт≥молог≥¤. ќб'Їктивн≥ та суб'Їктивн≥ фактори перетворенн¤ людини у жертву неспри¤тливих умов соц≥ал≥зац≥њ.

“ема 21. ѕон¤тт¤ "норма", "в≥дхиленн¤ в≥д норми" в соц≥альн≥й педагог≥ц≥. јномальн≥ д≥ти. ќбдарован≥ д≥ти. —оц≥альн≥ норми. ‘≥зичн≥ та псих≥чн≥ в≥дхиленн¤ в≥д норми. ќсобливост≥ соц≥ал≥зац≥њ д≥тей з обмеженими можливост¤ми. —оц≥ально-педагог≥чн≥ в≥дхиленн¤ в≥д норми. —ир≥тство ¤к в≥дхиленн¤ в соц≥альному житт≥ дитини. ƒев≥антна повед≥нка д≥тей ¤к в≥дхиленн¤ в≥д соц≥альноњ повед≥нки.

“ема 22. —оц≥ально-педагог≥чна робота з д≥тьми, ¤к≥ мають соц≥альн≥ в≥дхиленн¤. ѕон¤тт¤ дев≥антноњ повед≥нки людини. ѕ≥дл≥тковий алкогол≥зм, проституц≥¤, наркоман≥¤, правопорушенн¤. «м≥ст, методи та форми роботи з д≥тьми -дев≥антами в р≥зних типах навчально-виховних заклад≥в. ѕроф≥лактика дев≥антноњ повед≥нки у загально-осв≥тн≥х навчальних закладах. ќсновн≥ диференц≥њ соц≥ально-педагог≥чноњ в≥ктимолог≥њ. –еаб≥л≥тац≥йна робота соц≥ального педагога та соц≥ального прац≥вника з жертвами соц≥ал≥зац≥њ.

“ема 23. —оц≥ально-педагог≥чна робота з с≥м'Їю. ќсобливост≥ виховного впливу с≥м'њ в залежност≥ в≥д њњ типу та стилю с≥мейних стосунк≥в на р≥зних етапах розвитку особистост≥. ’арактеристика д≥¤льност≥ соц≥ального педагога с≥мейного типу, фактори ефективност≥ його роботи. ѕон¤тт¤ с≥м'¤ та типи сп≥лкуванн¤ в с≥м'њ. —учасн≥ проблеми с≥мейного вихованн¤: соц≥альний захист с≥м'њ та њњ член≥в, актив≥зац≥¤ педагог≥чноњ функц≥њ с≥м'њ, нейтрал≥зац≥¤ негативного впливу с≥мейного середовища, соц≥ально-педагог≥чна робота з с≥м'¤ми групи "соц≥ального ризику"; оп≥ка; п≥клуванн¤.

“ема 24. —оц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть з с≥м'Їю групи ризику. ’арактеристика с≥мей групи ризику. —оц≥альний статус с≥м'њ групи ризику. ќсновн≥ проблеми д≥тей в с≥м'¤х групи ризику. —пециф≥ка роботи соц≥ального педагога з с≥м'Їю групи ризику.

“ема 25. –обота соц≥ального педагога с≥мейного типу. ÷≥л≥ та задач≥ роботи соц≥ального педагога с≥мейного типу. ѕедагог≥чн≥ принципи соц≥ально-педагог≥чноњ роботи з с≥м'Їю. ћетоди, форми та зм≥ст роботи соц≥ального педагога с≥мейного типу. ‘актори ефективност≥ роботи з с≥м'Їю.

“ема 26. —оц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть у закладах осв≥ти. ѕрограми, документи щодо соц≥ально-правового захисту молод≥. —оц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть у дит¤чих садках. ≤ндив≥дуальна ≥ колективна соц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть у вищих закладах осв≥ти. ќсобливост≥ побудови соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥ позашк≥льних закладах осв≥ти та вихованн¤. —оц≥ально-педагог≥чна робота в ≥нтернатах, дит¤чих будинках, виховних колон≥¤х дл¤ неповнол≥тн≥х.

“ема 27. —оц≥ально-педагог≥чна робота в загальноосв≥тньому навчальному заклад≥. ÷≥ль ≥ задач≥ соц≥ально-педагог≥чноњ роботи в школ≥ та засоби њх реал≥зац≥њ (створенн¤ виховного середовища, захист прав дитини, адаптац≥¤ учн¤, орган≥зац≥¤ умов дл¤ самореал≥зац≥њ, корекц≥¤ та реаб≥л≥тац≥¤ в умовах школи). —оц≥альна робота школи з с≥м'Їю. —оц≥альна робота з обдарованою дитиною. «в'¤зок школи з м≥крорайоном. ќсобливост≥ соц≥ально-педагог≥чноњ роботи в приватних навчальних закладах.

“ема 28. Ўкола ¤к соц≥ально-педагог≥чна система. —оц≥ально-педагог≥чн≥ ц≥л≥ навчально-виховного процесу школи. —оц≥ально-педагог≥чн≥ принципи навчально-виховного процесу школи. ћетоди та форми соц≥ально-педагог≥чноњ роботи в школ≥. «м≥ст соц≥ально-педагог≥чноњ роботи в школ≥. ‘актори ефективност≥ соц≥ально-педагог≥чноњ роботи в школ≥.

“ема 29. —оц≥ально-педагог≥чний патронаж обдарованих д≥тей. ѕ≥дходи до соц≥ального захисту обдарованих д≥тей. Ќавчально-виховн≥ заклади дл¤ обдарованих д≥тей. —оц≥ально-педагог≥чний п≥дх≥д до соц≥ального захисту обдарованих д≥тей. ƒосл≥дженн¤ структури ≥ндив≥дуальност≥ обдарованоњ дитини. —оц≥ально-педагог≥чний захист обдарованоњ дитини.

“ема 30. –обота у соц≥альних службах. “еоретичн≥ питанн¤ д≥¤льност≥ соц≥альних служб в ”крањн≥ ≥ за кордоном. —оц≥альна служба, њњ сутн≥сть, принципи структуруванн¤. ‘ункц≥њ соц≥альноњ служби. —истема соц≥альних служб. ‘орми та методи соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥. “ехнолог≥¤ та методика роботи соц≥альних служб. —оц≥альн≥ служби ’арк≥вщини.

“ема 31. —оц≥ально-педагог≥чн≥ аспекти орган≥зац≥њ дозв≥ллевоњ д≥¤льност≥. «агальна характеристика дозв≥ллЇвоњ д≥¤льност≥. ќрган≥зац≥¤ дозв≥лл¤ учн≥в у школ≥. ќрган≥зац≥¤ дозв≥лл¤ учн≥в у позашк≥льних закладах. –обота соц≥ального педагога в дит¤чих закладах оздоровленн¤ та в≥дпочинку. ќрган≥зац≥¤ дозв≥ллевоњ д≥¤льност≥ за м≥сцем проживанн¤ школ¤р≥в.

“ема 32. ќрган≥зац≥¤ дозв≥ллЇвоњ д≥¤льност≥ учн≥в. ћ≥сце дозв≥ллевоњ д≥¤льност≥ у процес≥ соц≥ального вихованн¤ учн≥в. Ќеобх≥дн≥сть орган≥зац≥њ дозв≥ллЇвоњ д≥¤льност≥ у процес≥ соц≥ального вихованн¤ п≥дростаючого покол≥нн¤. —пециф≥ка дозв≥ллевоњ д≥¤льност≥. ћета, завданн¤, напр¤ми орган≥зац≥њ дозв≥ллЇвоњ д≥¤льност≥. “ворча д≥¤льн≥сть у гуртках ¤к зас≥б соц≥альноњ адаптац≥њ, реаб≥л≥тац≥њ п≥дл≥тка. ќрган≥зац≥¤ науковоњ роботи учн≥в ¤к форма профор≥Їнтац≥њ учн≥в. —оц≥ально-педагог≥чна п≥дтримка дит¤чих та молод≥жних ≥н≥ц≥атив. ќрган≥зац≥¤ доза≥ллевоњ д≥¤льност≥ д≥тей, ¤к≥ мають соц≥ально-педагог≥чн≥ проблеми.

“ема 33. ѕроблеми спец≥альноњ педагог≥ки. ќсновн≥ пон¤тт¤ спец≥альноњ педагог≥ки.  ласиф≥кац≥¤ спец≥альних навчальних заклад≥в. ќсобливост≥ роботи соц≥ального педагога ≥з вихованц¤ми пен≥тенц≥арних заклад≥в.

“ема 34. ƒев≥ац≥¤ ¤к соц≥ально-педагог≥чна проблема. —оц≥альна дезадаптац≥¤ п≥дл≥тк≥в. ’арактеристика перех≥дного в≥ку д≥тей. —оц≥альн≥ передумови дезадаптац≥њ п≥дл≥тк≥в. “ипи дев≥ац≥й. —утн≥сть пон¤тт¤ "дев≥ац≥¤", р≥зновиди дев≥антноњ повед≥нки. ƒев≥антна повед≥нка п≥дл≥тк≥в: причини ≥ насл≥дки. “еор≥њ дев≥ац≥њ. ƒит¤чий алкогол≥зм, проституц≥¤, наркоман≥¤, злочинн≥сть ¤к соц≥ально-педагог≥чна проблеми.

“ема 35. ƒ≥¤льн≥сть соц≥ального педагога у школах-≥нтернатах. ‘ункц≥њ соц≥ально-педагог≥чноњ роботи з д≥тьми з особливими потребами. ѕроблема ≥нвал≥дност≥ у сучасному сусп≥льств≥. —учасна система спец≥альних осв≥тн≥х послуг дл¤ ос≥б ≥з специф≥чними особливими потребами. ќсобливост≥ соц≥альноњ роботи з д≥тьми-сиротами та д≥тьми, що залишилис¤ без батьк≥вськоњ оп≥ки.

“ема 36. ‘ормуванн¤ духовност≥ учн≥в ¤к соц≥ально-педагог≥чна проблема. ‘ормуванн¤ духовност≥ ¤к один з аспект≥в соц≥ал≥зац≥њ школ¤р≥в. —оц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть учител¤ на уроц≥, спр¤мована на розвиток духовност≥ школ¤р≥в. ѕозакласна соц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть учител¤, спр¤мована на розвиток духовност≥ школ¤р≥в.

“ема 37. ¬≥ков≥ та статев≥ проблеми соц≥ально-педагог≥чного формуванн¤ особистост≥. —оц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть у подоланн≥ в≥кових проблем соц≥ального вихованн¤. ѕроблеми у взаЇмов≥дносинах школ¤р≥в р≥зних статей. —оц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть учител¤ на уроц≥, спр¤мована на вир≥шенн¤ статевих проблем школ¤р≥в. ѕозакласна д≥¤льн≥сть педагога, спр¤мована на вир≥шенн¤ статевих проблем школ¤р≥в.

“ема 38. ќсобливост≥ соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥ спец≥ал≥ст≥в майбутньоњ профес≥њ студент≥в. ¬заЇмозв'¤зок фаховоњ д≥¤льност≥ з розв'¤занн¤ соц≥ально-педагог≥чних проблем. «асоби, що застосовують спец≥ал≥сти певного фаху в розв'¤занн≥ соц≥ально-педагог≥чних проблем (закони, мистецтво, ≥нтернет, нов≥ комп'ютерн≥ технолог≥њ, методи з психолог≥њ, соц≥олог≥њ тощо). —творенн¤ педагог≥чного середовища дл¤ усп≥шноњ соц≥ал≥зац≥њ, соц≥альноњ адаптац≥њ особистост≥

Ћ≥тература:
1. »стори¤ социальной педагогики: ’рестомати¤ - учебн.: ”чеб. пособие / ѕод ред. ћ.ј.√алагузовой. - ћ.: “уманит, изд. центр ¬Ћјƒќ—, 2000. - 544 с.
2. —оциальна¤ педагогика:  урс лекций / ѕод общей ред. ћ.ј.√алагузовой. - ћ.: “уманит, изд. центр ¬Ћјƒќ—, 2000. - 416 с.
3. ћудрик ј.¬. —оциальна¤ педагогика: ”чеб. дл¤ студ. пед. вузов / ѕод ред. ¬.ј.—ластенина. - ћ.: »здательский центр Ђјкадеми¤ї, 1999. -184 с.
4. ¬асилькова ё.¬., ¬асилькова “.ј. —оциальна¤ педагогика:  урс лекций: ”чеб. пособие дл¤ студ. пед. вузов и колледжей. Ч ћ.: »здательский центр Ђјкадеми¤ї, 1999. - 440 с.
5. —оц≥альна педагог≥ка. Ќавчальний пос≥бник / «а ред. ј.…. апськоњ -  ., 2000. -264с.
6. ¬асилькова ё.¬. ћетодика и опыт работы социального педагога: ”чеб. пособие дл¤ студ. висш. пед. учеб, заведений. - ћ., »здательский центр Ђјкадеми¤ї, 2001. - 160 с.
7. —оциальна¤ педагогика: : ”чеб. пособие дл¤ студ. висш. пед. учеб, заведений / ѕод ред. ¬.ј.Ќикитина. - ћ.: “уманит, изд. центр ¬Ћјƒќ—, 2000. - 272 с.
8. —оциальна¤ работа / ѕод общей редакцией проф. ¬.». урбатова. —ери¤ Ђ”чебники учебные пособи¤ї. - г. –остов н/ƒ: Ђ‘ениксї, 2000. - 576 с.
9. ќсновы социальной работы: ”чебник / ќтв. ред. ѕ.ƒ.ѕавленок. - ћ.: »Ќ‘–ј -ћ., 1999.-368 с.
10.“ехнологи соц≥ально-педагог≥чноњ роботи: Ќавчальний пос≥бник / «а заг. ред. проф. ј.…. апськоњ. -  ., 2000. - 372 стор.
11.ќвчарова –.¬. —правочна¤ книга социального педагога. - ћ.: “.÷. Ђ—фераї, 2001.-480с.
12.—оциальна¤ работа: —ловарь-справочник / ѕод ред. ¬.».‘илоненко. —ост.: ≈.ѕ.јгапов, ¬.».јкопов, ¬.ƒ.јльперович, ј.ќ.Ѕухановский и др. - ћ.: Ђ онтурї, 1998.-480с.
13.ћ.≤.ѕриходько, ќ.ћ.ѕриходько, Ќ.≤.—ел≥верстова, ќ.¬.“урська —ловник-дов≥дник менеджер≥в осв≥ти, соц≥альних педагог≥в та прац≥вник≥в соц≥ально-педагог≥чних служб, консультац≥й - «апор≥жж¤: ''ѕол≥граф", 1999. - 132 с. -”кр.
14.¬.—. укушин, Ћ.ƒ.—тол¤ренко Ётнопедагогика и этнопсихологи¤. –остов - на ƒону: ‘еникс, 2000. - 448 с.
15. оваль Ћ.√., «верева ≤.ƒ., ’лЇб≥к —.–. —оц≥альна педагог≥ка / —оц≥альна робота: Ќавч. пос≥бник. -  .: ≤«ћЌ, 1997. - 392 с.

—амост≥йна та ≥ндив≥дуальна робота студент≥в

¬ажливою формою навчального процесу Ї виконанн¤ студентами самост≥йноњ та ≥ндив≥дуальноњ роботи. ¬иконанн¤ самост≥йноњ та ≥ндив≥дуальноњ роботи спр¤моване на поглибленн¤ та закр≥пленн¤ знань з соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи на можлив≥сть самост≥йно провести наукове досл≥дженн¤ теми навчитис¤ ч≥тко ≥ лог≥чно викладати матер≥ал даноњ теми, обірунтовувати св≥й погл¤д та робити висновки з вивченоњ теми.

ћетодичн≥ рекомендац≥њ м≥ст¤ть завданн¤ дл¤ самост≥йного та ≥ндив≥дуального опрацюванн¤, основн≥ пон¤тт¤, теми реферат≥в та перел≥к рекомендованоњ л≥тератури, ¤ка може допомогти при виконан≥ самост≥йноњ та ≥ндив≥дуальноњ роботи.

—амост≥йна та ≥ндив≥дуална робота студент≥в спи¤Ї формуванню сучасного мисленн¤, усв≥домленню основних принцип≥в соц≥ального вихованн¤ д≥тей, розум≥нню сут≥ соц≥альноњ роботи та њњ роль у сучасному сусп≥льств≥.

«гальн≥ методичн≥ вкац≥вки до виконанн¤ самост≥йноњ та ≥ндив≥дуальноњ роботи з предмту "—оц≥альна педагог≥ка та соц≥альна робота" —амост≥йна та ≥ндив≥дуальна робота студент≥в з л≥тературою, газетним матер≥алом, ≥ншими джерелами - один з най≥ажлив≥ших шл¤х≥в забезпеченн¤ систематичних м≥цнтх ≥ ірунтовних знань студент≥.

«м≥ст самост≥йноњ та ≥ндив≥дуальноњ роботи роботи над конкретною дисципл≥ною визначаЇтьс¤ навчальною програмою, методичними матер≥алами, завданн¤ми викладача. ѕри виконанн≥ самост≥йноњ та ≥ндив≥дуальноњ роботи сл≥д враховувати так≥ вимоги, ¤к обс¤г, повнота, обгрунтован≥сть, лог≥чн≥сть, ст≥п≥нь самост≥йност≥ в судженн¤х, культура мови.

ƒл¤ виконанн¤ самост≥йноњ та ≥ндив≥дуальноњ роботи може використовуватис¤ читальний зал, б≥бл≥отеки навчальн≥ каб≥нети, а також вона може виконуватись у домашн≥х умовах.

—амост≥йна та ≥ндив≥дуальна робота вимагаЇ в≥д студент≥в вм≥нн¤ працювати з литературою, а саме займатис¤ доб≥ркою фактичного матер≥алу за даним питанн¤м, виписуванн¤ тез, роьити терм≥нолог≥чн≥, статистичн≥ та дов≥дков≥ виписки. ¬елике значенн¤ при виконанн≥ самост≥йноњ та ≥ндив≥дуальноњ роботи маЇ робота з газетою, при доб≥рц≥ найповн≥шоњ ≥нформац≥њ. ѕрацюючи з р≥зними л≥тературними джерелами необх≥дно вм≥ти визначати основне, головне, суттЇве.

јктивна ≥ д≥¤льна сутн≥сть людини вимагаЇ, щоб студент здобував знанн¤ не т≥льки з книг, а й безпосередньо з житт¤, з досв≥ду шл¤хом спостережень, що спри¤тиме зв'¤зкку теми з реальними под≥¤ми.

¬иконуючи самост≥йну та ≥ндив≥дуальну роботу, кожен студент може найкраще ви¤вити сво≥ ≥ндив≥дуальн≥ сили ≥ можливост≥, набути вм≥нн¤ самост≥йно вчитис¤, переборювати труднощ≥, доводити справу до к≥нц¤.

ѕри виконанн≥ самост≥йноњ та ≥нд≥в≥дуальноњ роботи кожен студент працюЇ самост≥йно.

ћетодичн≥ рекомендац≥њ м≥ст¤ть питанн¤, теми реферат≥в дл¤ повного розкритт¤ даноњ теми чи окремого питанн¤.

—амост≥йна тв ≥ндив≥дуальна робота виноситьс¤ на п≥дсумковий контроль пор¤д з навчальним матер≥алом, ¤кий опрацьовувавс¤ при проведенн≥ навчальних зан¤ть.

¬важаЇмо, що рекомендац≥њ допоможуть ¬ам краще ≥ глибше оволод≥ти курсом "—оц≥альна педагог≥ка та соц≥альна робота" та сприи¤тимуть застосуванню теоретичних знань на практиц≥.

≤ндив≥дуальна робота студент≥в

≤ндив≥дуальна робота студент≥в є 1.

“ема: "≤сторичний аспект становленн¤ та розвитку соц≥альноњ педагог≥ки"

–озвиток њхн≥х ≥дей в теор≥њ та соц≥ально-педагог≥чн≥й д≥¤льност≥ ѕ.Ќаторна, √.Ќол¤, √.Ѕоймер. ≤стор≥¤ та розвиток соц≥альноњ роботи в —Ўј. —тановленн¤ та сучасний стан соц≥альноњ роботи в Ќ≥меччин≥. ќсобливост≥ соц≥альноњ д≥¤льност≥ в крањнах —кандинав≥њ. ѕор≥вн¤льна характеристика амер≥канськоњ та Ївропейськоњ моделей соц≥альноњ роботи. —тановленн¤ соц≥альноњ роботи в ”крањн≥.  ультурно-≥сторичн≥передумови зароджен¤ благод≥йництва в  ≥њвськ≥й –ус≥.  н¤зь ¬олодимр - засновник системи соц≥альноњ оп≥ки. "–уська правда" ярослава ћудрого - прообраз сучасних програм. ѕитанн¤ соц≥альноњ п≥дтримки в книз≥ ¬олодимира ћономаха "ƒуховна". —оц≥ально-благод≥йницька д≥¤льн≥сть украњнських братств. ÷ерква ¤к пров≥дний ≥нститут благод≥йництва. ’рист≥анське осмисленн¤ ≥дењ спас≥нн¤, милосерд¤ до ближнього ¤к етична категор≥¤ та моральна позиц≥¤. –озвиток ≥дењ державноњ пол≥тики в д≥¤льност≥ ѕетра ≤. ѕерш≥ соц≥альн≥ ≥нститути п≥дтримки нужденних: л≥карн≥ дл¤ б≥дних, сир≥тськ≥ приюти, будинки дл¤ оп≥ки незаконнонароджених. ƒержавна соц≥альна пол≥тика за  атерини II. –озвиток приватного та сусп≥льного благод≥йства. "¬иховний будинок" ≤.≤.“ецького. —≥льська громада ¤к центр соц≥альноњ роботи в ”крањн≥ в к≥нц≥ XIX - на початку XX ст. —оц≥альне значенн¤ д≥¤льност≥ товариства „ервоного хреста. ѕедагог≥чна д≥¤льн≥сть ј.—.ћакаренка ¤к досв≥д подаланн¤ дев≥антноњ повед≥нки. ’арактеристика соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥ в 60-80 рр. XX ст.

Ћ≥тература:
1.  оваль Ћ.√., «вЇрЇва ≤.ƒ., ’лЇб≥к —.–. —оц≥альна педагог≥ка ¤к основа соц≥альноњ роботи // ƒов≥ра ≥ над≥¤. - 1994. - є 5. - —. 3-34.
2.  оваль Ћ.√., «вЇрЇва ≤.ƒ., ’лЇб≥к —.–. —оц≥альна педагог≥ка // —оц≥альна робота.  ., 1997- —. 62-70.
3. Ѕура¤ Ќ.ѕ. —оц≥альна робота. - X., 1996. - —. 33-39.
4. ћалько ј.ќ. —оц≥альна педагог≥ка: конспект лекц≥й. - X., 1998. —.9-13.
5. ћищик Ћ.». ѕрофессиональна¤ подготовка социального педагога. «апорожье, 1996. - 104 с.
6. —оц≥альна педагог≥ка // —оц≥альна робота (пон¤т≥йно-терм≥нолог≥чний словник). -  ., 1994.
7. ѕещерный ѕ.». »сторические нормы и традици¤ благотворительности в –оссии. -ћ., 1993.

≤ндив≥дуальна робота студент≥в є 2.

“ема:—тановленн¤ соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи за рубежом.

ѕитанн¤.
1. ≤стор≥¤ генези соц≥альноњ педагог≥ки та соц≥альноњ роботи.
2. Ѕагатоман≥тн≥сть соц≥альних теор≥й за кордоном.
3. ќсновн≥ модел≥ соц≥альноњ п≥дтримки населенн¤ у сучасному св≥т≥.
4. —п≥льне ≥ в≥дм≥нне у п≥дготовц≥ соц≥альних прац≥вник≥в ≥ соц≥альних педагог≥в за кордоном.

Ћ≥тература:
1. —оц≥альна педагог≥ка (пед. ун≥в. ƒрагоманов. —.54-93).
2. —оц≥альна робота  урбатов —.6-64.
3. ћустаЇва ‘.ј. ќснови соц≥альноњ педагог≥ки —.287-402.
4. —циальна¤ педагогика:  урс лекций / ѕод общей ред. ћ.ј.√алагузовой. -ћ.: √уманит. »зд. центр ¬јЋƒќ—, 2000. —.8-21
5. ¬асилькова ё.¬., ¬асилькова“.ј. —оциальна¤ педагогика:  урс лекций: ”чеб. пособие дл¤ студ. высш. пед. учеб, заведений. Ч 2-е изд. стереотип. -ћ.: »здательский центр Ђјкадеми¤ї, 2000. —.86-270, 390-409.

≤ндив≥дуальна робота студент≥в є 3.

“ема: —оц≥ально-педагог≥чний патронаж обдарованих д≥тей.

ќсновн≥ пон¤тт¤: талант, обдарован≥сть, ген≥альн≥сть, соц≥ально-педагог≥чий захист обдарованоњ дитини.

ѕитанн¤:
1. ѕров≥дн≥ п≥дходи до соц≥ального захисту обдарованих дитей.
2. Ќавчально-виховн≥ заклади дл¤ обдарованих д≥тей.
3. —оц≥ально-психолог≥чний п≥дх≥д до соц≥ального захисту обдарованих д≥тей.
4. ƒосл≥дженн¤ структури ≥нд≥в≥дуальност≥ обдарованоњ дитини.
5. —оц≥ально-педагог≥чний захист обдарованоњ дитини.

Ћ≥тература:
1. Ѕатори 3., »оо ј. ќбучение одарЄнных детей в ¬енгрии // ѕерспективы. ¬оппосы образовани¤. - 1989. - є 1. - —. 9-16.
2. √ильбух ё.«. ѕсиходиагностическа¤ функци¤ учител¤ // ¬опросы психологии. - 1986. - є 3. - —.83-86.
3.  оваль Ћ.√., «вЇрЇва ≤.ƒ., ’лЇб≥к —.–. —оц≥альна педагог≥ка / —оц≥альна робота: Ќавч. пос≥бник. -  .: ≤«ћЌ, 1997. - —. 125- 150.
4.  рутецкий ¬. ј. ѕроблема способностей в псыхологии - ћ.: ѕедагогика, 1971. -216с.
5. Ћейтес Ќ.—. ”мственные способности и возраст. - ћ.: ѕедагогика, 1971. -278с.
6. ќдарЄнные дети: ѕер. с англ. / ќбщ. ред. “.¬.Ѕурменской, ¬.ћ.—лучщй. - ћ.: ѕрогресс, 1991. -380 с.
7. ѕсихолог≥чна д≥агностика умов формуванн¤ обдарованост≥ учн≥в: ћетод. реком. - ≤вано-‘ранк≥вськ, 1991. - 28 с.
8. “ворческа¤ одарЄнность детей / ћомеко. -  , 1991 . - 28 с.

≤ндив≥дуальна робота студент≥в є 4.

“ема: ‘ормуванн¤ духовност≥ учн≥в ¤к соц≥ально-педагог≥чна проблема.

ѕитанн¤:
1. ‘ормуванн¤ духовност≥ ¤к ¤к один з аспект≥в соц≥ал≥зац≥њ школ¤р≥в.
2. —оц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть учител¤ на уроц≥, спр¤мована на розвиток духовност≥ школ¤р≥в.
3. ѕрозакласна соц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть учител¤, спр¤мована на розвиток духовност≥ школ¤р≥в.

Ћ≥тература:
1. Ѕочарова ¬. ѕодростки и взрослые: зона довери¤ // Ќародное образование. -1990. -є 9. -—. 41-48.

≤ндив≥дуальна робота студент≥в є 5.

“ема: ¬≥ков≥ та статтев≥ проблеми соц≥ально-педагог≥чного формуванн¤ особистост≥

Ћ≥тература:
1. Ѕочарова ¬. ѕодростки и взрослые: зона довери¤ // Ќародное образование. -1990. -є 9. -—. 41-48.
2. ¬довенко “.¬. ѕроблемно-целевой подход к организации досуга людей третьего возраста: јфтореф. дис. канд. пед. наук. - —.-ѕб., 1992. - 15 с.
3.  лубы пожилых людей. - ћ., 1985. 12 с.
4. ќсьман Ћ.ѕ. —амоствердженн¤ п≥дл≥тк≥в за р≥зних умов вихованн¤ // ѕсихолог≥¤. -  ., 1992. - ¬ип. 39. - —.64 -72.
5. ѕолукалов ¬.¬. ѕодростковый клуб: самоде¤тельность, творчество, самоопределение. - ћ., 1988. - —.21-23.
6. ѕол¤кова ј. ѕланы на пенсию // —оц. защита. - 1995. - є 5. - —. 132-134.
7. ѕол¤кова ј. ќдиночество // —оц. защита. - 1996. - є 6-7 - —. 226-227.
8. ѕроблеми соц≥ального захисту молод≥ в умовах зм≥ни соц≥ально-економ≥чних в≥дносин. -  ., 1993. - 253 с.
9. –ыбчинский ≈.ћ. ‘еномен детства в современной –оссии // ѕедагогика. - 1996.-є6.-—.14-17.

“еми:

“ема 1. ≤стор≥¤ благод≥йноњ д≥¤льност≥ в ”крањн≥.
1. —утн≥сть пон¤ть "милосерд¤" ≥ "благод≥йн≥сть".
2. ќсновн≥ форми соц≥альноњ допомоги у  ињвськ≥й –ус≥.
3. ÷ерква ¤к пров≥дний ≥нститут благод≥йництва.
4. ’рист≥анське осмисленн¤ ≥дењ спас≥нн¤, милосерд¤ ¤к етична категор≥¤ та моральна позиц≥¤.
5. Ѕлагод≥йн≥сть в сучасних умовах.

“ема 2. ѕрофес≥йна д≥¤льн≥сть соц≥ального педагога.
1. ≤сторичн≥ передумови розвитку соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥.
2. ќсобливост≥ профес≥йноњ д≥¤льност≥ соц≥ального педагога.
3. —истема профес≥йноњ подготовки соц≥ального педагога в ”крањн≥ та за кордоном.
4. ѕ≥дготовка соц≥альних педагог≥в у ¬”«≤.

Ћ≥тература:
1.  ан- алик ¬.ј., Ќикандров Ќ.ƒ. ѕедагог≥чна творч≥сть. - ћ., 1990.
2.  лимов ™.ј., „ист¤кова —.Ќ. ¬иб≥р профес≥њ. - ћ., 1988.
3. ѕрофес≥йна культура вчител¤ / ѕ≥д ред. ¬.ј.—дастен≥на. - ћ., 1993.
4. ’олостова ќ.≤. ѕрофес≥йний та духовно-нравственный портрет соц≥ального прац≥вника. - ћ., 1993.
5. Ўевченко Ћ.Ћ. ѕрактична педагог≥чна етика: ѕ≥др. ƒл¤ вчител¤ ≥ батьк≥в. - ћ., 1997.

“еми реферат≥в:
1. ѕрофес≥¤ "соц≥альний педагог" в XXI ст.
2. —пециф≥ка умов прац≥ ≥ д≥¤льност≥ соц≥ального педагога.
3. —оц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть в присл≥в'¤х ≥ приказках.
4. –оль творчост≥ в соц≥ально-педагог≥чн≥й д≥¤льност≥.
5. ќсобливост≥ профес≥йного самовихованн¤ студент≥в - майбутн≥х соц≥альних педагог≥в.

“ема 3. ≤стор≥¤ благод≥йноњ д≥¤льност≥ в ”крањн≥.
1. —утн≥всть пон¤ть "милосерд¤", "благод≥йн≥сить".
2. ќсновн≥ форми соц≥альноњ допомоги у  ињвськ≥й –ус≥.
3. ÷ерква ¤к пров≥дний ≥нститут благод≥йництва.
4. ’рист≥¤нське осмисленн¤ ≥дењ спас≥нн¤, милосерд¤ ¤к етична категор≥¤ та моральна позиц≥¤.
5. Ѕлагод≥йн≥сть в сучасних умовах.

“ема 4. –озвиток дитини в соц≥ум≥.
1. —падков≥сть ≥ розвиток дитини.
2. —утн≥сть розвитку дитини.
3. –оль д≥¤льност≥ ≥ сп≥лкуванн¤ в розвитку дитини.
4. ¬плив в≥дхилень у здоров'њ на розвиток дитини.
5. ќсобливост≥ формуванн¤ сп≥лкуванн¤ ≥ р≥зних вид≥в д≥¤льност≥ у д≥тей з обмеженими можливост¤ми.
6. —утн≥сть соц≥ал≥зац≥њ особистост≥ дитини.
7. —≥м'¤, осв≥та, рел≥г≥¤ ≥ культура - основн≥ ≥нститути соц≥ал≥зац≥њ особистост≥ дитини.

Ћ≥тература:
1. ƒубровський ќ.ќ. Ћ≥кувальна педагог≥ка: ћетод, пос≥бник учител¤м, л≥кар¤м, виховател¤м. - ћ., 1989.
2. √оршкова ќ.ќ. ќвчарова –.¬. –еаб≥л≥тац≥йна педагог≥ка. - ћ., 1992.
3.  он ≤.—. ƒитина ≥ сусп≥льство. - ћ.,1988.
4.  оротов ¬.ћ. ¬ступ в загальну теор≥ю розвитку особистост≥. - ћ.,1991.
5. ћудрик ќ.¬. —оц≥ал≥зац≥¤ ≥ "смутний час". - ћ., 1991.
6. Ќов≥кова Ћ.≤. Ўкола ≥ середовище. - ћ., 1985.

“еми реферат≥в:
1. ¬плив спадкових фактор≥в на розвиток дитини.
2. –озвиток дитини в процес≥ д≥¤льност≥.
3. –озвиток дитини в процес≥ сп≥лкуванн¤.
4. ќпануванн¤ дитиною соц≥альних ролей в процес≥ його розвитку.
5. ¬ихованн¤ ≥ соц≥ал≥зац≥¤ дитини.

“ема 5. —истема профес≥йноњ п≥дготовки соц≥альних педагог≥в.
1. ѕринципи побудови безперевноњ системи професийноњ осв≥ти.
2. ƒопрофес≥йна п≥дготовка соц≥альних педагог≥в.
3. ќсобливост≥ профес≥йноњ подготовки соц≥альних педагог≥в в середн≥х профес≥йних навчальних закладах.
4. —труктура державного стандарту про вищу профес≥йну осв≥ту.
5. Ѕакалаврвт, спец≥ал≥ст ≥ маг≥стратура - основн≥ етапи п≥дготовки соц≥ального педагога в ¬”«≤.

Ћ≥тература:
1. Ѕайденко ¬. ≤. —тандарти в неперевн≥й осв≥т≥: —учасний стан. - ћ., 1998.
2. Ѕолотов ¬. ќ.,  ост≥кова ћ.ћ. ѕедагог≥чна осв≥та - стор≥нки реформуванн¤. -¬олгоград, 1998.
3. √ершунський Ѕ.—. ‘≥лософсько-методолог≥чн≥ основи стратег≥њ розвитк> осв≥ти в –ос≥њ. - ћ., 1997.
4. ƒержавний осв≥тн≥й стандарт вищоњ профес≥йноњ осв≥ти за спец≥альнистгс 031300 "—оц≥альна педагог≥ка". - ћ., 1995.

“еми реферат≥в:
1. –еформуванн¤ системи профес≥йноњ осв≥ти в сучасних умовах.
2. ¬иб≥р спец≥альност≥ в систем≥ вищоњ профес≥йноњ осв≥ти.
3. —пец≥ал≥зац≥¤ в п≥дготовц≥ соц≥альних педагог≥в.
4. ѕ≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ ≥ переп≥дготовка соц≥альних педагог≥в.

“ема 6. ѕон¤тт¤ "норма", "в≥дхиленн¤ в≥д норми", в соц≥альн≥й педагог≥ц≥.
1. јномальн≥ д≥ти.
2. ќбдарован≥ д≥ти.
3. —оц≥альн≥ норми.
4. ‘≥зичн≥ та псих≥чн≥ в≥дхиленн¤ в≥д норми.
5. ќсобливост≥соц≥ал≥зац≥њ д≥тей з обмежеими можливост≥ми.
6. ”мови та правов≥ норми соц≥ал≥зац≥њ дитини з обмеженими можлисост¤ми.
7. —оц≥ально-педагог≥чн≥ в≥дх≥ленн¤ в≥д норми.
8. —ир≥тство ¤к в≥дх≥ленн¤ в соц≥альному житт≥ дитини.
9. ƒев≥антна повед≥нка д≥тей ¤к в≥дхиленн¤ в≥д соц≥альноњ повед≥нки.

Ћ≥тература:
1. ƒ≥ти з в≥дхиленн¤ми у розвитку / ѕ≥д ред. - ћ.—.ѕевзнер. - ћ., 1966.
2. «ашський ћ.—. –озумово в≥дстал≥ д≥ти: ≤стор≥¤ њх вивченн¤, вихованн¤ ≥ навчанн¤ з древн≥х час≥в до середини XX ст. - ћ., 1995.
3. «ахаров ј.≤. як попередити в≥дхиленн¤ в повед≥нц≥ дитини. - ћ., 1986.
4.  лейберг ё.ј. —оц≥альн≥ норми ≥ в≥дхиленн¤. - ћ., 1997.
5. ћаллер ј.–. ƒитина з обмеженими можливост¤ми: ѕ≥др. дл¤ батьк≥в. - ћ., 1986.
6. —оц≥альн≥ в≥дхиленн¤. - ћ., 1984.

“еми реферат≥в:
1. ѕон¤тт¤ норми в науках, що вивчають людину.
2. ¬≥дхиленн¤ вихованн¤ в розвитку дитини ¤к соц≥ально-педагог≥чна проблема.
3. ¬≥дхиленн¤ в повед≥нц≥ дитини ¤к соц≥ально-педагог≥чна проблема.
4. ќбдарован≥сть ¤к в≥дхилен≥сть в≥д норми.
5. “иполог≥¤ соц≥ально-педагог≥чних норм ≥ в≥дхилень.

“ема 7. —оц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть з с≥м'Їю групи ризику.
1. ’арактеристика с≥мей групи ризику.
2. —оц≥альний статус с≥м'њ групи р≥зику.
3. ќсновн≥ проблеми д≥тей в с≥м'¤х групи ризику.
4. —пециф≥ка роботи соц≥ального педагога з с≥м'Їю групи ризику.

Ћ≥тература:
1. Ѕу¤нов ћ.≤. ƒитина ≥з неблагополучной с≥м'њ: «аписки дит¤чого псих≥атра. -ћ., 1988.
2. √ребенников ≤.¬. ќснови с≥мейного житт¤. - ћ., 1991.
3. ћудр≥сть вихованн¤: ѕ≥дручник дл¤ батьк≥в. Ч ћ., 1987.
4. ќрган≥зац≥¤ роботи з неблагополучною с≥м'Їю: ћетод, рекомендац≥њ. -™катеринбург, 1997.
5. ƒопомога батькам у вихованн≥ д≥тей / «аг. ред. ¬.я.ѕилиповського. - ћ., 1994.
6. ‘ран ј. јбетка дл¤ батьк≥в. - ћ., 1994.

“еми реферат≥в:
1. —≥м'¤ ¤к ≥нститут соц≥ал≥зац≥њ дитини.
2. —оц≥ально-педагог≥чн≥ проблеми с≥мей.
3. —оц≥ально-педагог≥чна п≥дтримка д≥тей в багатод≥тн≥й с≥м'њ.
4. ќсобливост≥ соц≥ально-педагог≥чноњ роботи щодо попередженн¤ насилл¤ в с≥м'њ.
5. —оц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть з с≥м'Їю, ¤ка маЇ дитину-≥нвал≥да.

“ема 8. ƒев≥ац≥¤ ¤к соц≥ально-педагог≥чна проблема.
1. —оц≥альна дезадаптац≥¤ п≥дл≥тк≥в.
2. ’арактеристика перех≥дного в≥ку д≥тей.
3. —оц≥альн≥ передумови дезадаптац≥њ п≥дл≥тк≥в.
4. “ипи дев≥антноњ повед≥нки.
5. ƒев≥антна повед≥нка п≥дл≥тк≥в: причини ≥ насл≥дки.
6.  рим≥нальна повед≥нка п≥дл≥тк≥в: причини ≥ насл≥дки.
7. “еор≥њ дев≥ац≥њ.
8. ƒит¤чий алкогол≥зм, проституц≥¤, наркоман≥¤, злочинн≥сть ¤к соц≥ально-педагог≥чна проблема.

Ћ≥тература:
1. јлмазов Ѕ.ћ. ѕсих≥чна середовищна дезадаптац≥¤ неповнол≥тн≥х. -—вердловськ, 1986.
2. «ахаров ј.≤. як попередити в≥дхилен¤ в повед≥нц≥ д≥тей. - ћ., 1986.
3. јн≥с≥мов Ћ.ћ. ѕроф≥лактика пи¤тства, алкогол≥зму ≥ наркоман≥њ серед молод≥.-ћ., 1988.
4.  олесов ƒ.¬. Ѕес≥ди про антиалкогольне вихованн¤. - ћ., 1987.
5. √аб≥ан≥ ј.ј. Ќа краю пр≥рви: Ќаркоман≥¤ ≥ наркомани. - ћ., 1990.
6. —мирнов ¬.™. Ќаркоман≥¤: «нак б≥ди. - ћ., 1988.
7. ќриов ё.ћ. —таттевий розвиток ≥ вихованн¤. - ћ., 1993.
8. јнтон¤н ё.ћ. —оц≥альне середовище ≥ формуванн¤ особистост≥ злочинц¤. -ћ., 1975.
9. Ѕашкатов ≤.ѕ. —оц≥ально-психолог≥чн≥ методи вивченн¤ особистост≥ ≥ груп неповнол≥тн≥х засуджених. - ћ., 1986.

“еми реферат≥в:
1. ƒев≥ац≥њ ¤к соц≥ально-педагог≥чна проблема.
2. –оль с≥м'њ в попередженн≥ дев≥антноњ повед≥нки д≥тей.
3. ѕи¤тство ≥ алкогол≥зм ¤к соц≥ально-педагог≥чна проблема.
4. —≥мейн≥ алкогольн≥ традиц≥њ ≥ њх вплив на розвиток дит¤чого алкогол≥зму.
5. Ќаркотики ≥ людина.
6. —оц≥альна дезадаптац≥¤ п≥дл≥тк≥в-наркоман≥в.
7. ƒитина наркоман в соц≥ум≥.
8. ƒит¤ча проституц≥¤ ¤к соц≥альне ¤вище.
9. ѕроституц≥¤ д≥тей: причини ≥ насл≥дки.
1ќ.—оц≥ально-педагог≥чна проф≥лактика дит¤чоњ проституц≥њ.
11.–оль сусп≥льних орган≥зац≥й у проф≥лактиц≥ злочинноњ повед≥нки неповнол≥тн≥х.
12.–оль м≥кросередовища у формуванн≥ особистост≥ правопорушника. 13.¬≥д "важкого" п≥дл≥тка до правопорушника.

—ѕ»—ќ   ”–—ќ¬»’ –ќЅ≤“  по предмету "—оц≥альна педагог≥ка та соц≥альна робота"
1. Ўкола - пров≥дний чинник соц≥ального вихованн¤ народ≥в св≥ту (≥сторичний аспект).
2. ≤стор≥¤ формуванн¤ проблем соц≥ального вихованн¤ у ф≥лософськ≥й думц≥.
3. ѕроблеми соц≥ального вихованн¤ в л≥тератур≥ ≥ л≥тература ¤к зас≥б соц≥ального вихованн¤.
4. ѕроблеми соц≥ального вихованн¤ в мистецтв≥ ≥ мистецтво ¤к зас≥б соц≥ального вихованн¤.
5. –ел≥г≥¤ ≥ церква - важлив≥ фактори соц≥ального вихованн¤ з —ередньов≥чч¤, до XX ст.
6. ≤стор≥¤ розвитку соц≥ально-педагог≥чних систем у св≥т≥.
7. –озвиток ≥дей ≥ практики соц≥ального вихованн¤ —ередньов≥чч¤.
8. √уман≥стична ≥де¤ соц≥ального вихованн¤ епохи ¬≥дродженн¤ та практична њњ реал≥зац≥¤.
9. ≤дењ соц≥ального вихованн¤ епохи ѕросв≥тництва.
10. —тановленн¤ та розвиток соц≥альноњ педагог≥ки в Ќ≥меччин≥.
11 .¬несок (≥сторична особа) в розвиток ≥дей та/чи практики соц≥ального вихованн¤.
12. ќсобливост≥ соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥ соц≥ального педагога в загальноосв≥тн≥й школ≥.
13. ќсобливост≥ соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥ соц≥ального педагога у м≥крорайон≥.
14. ‘ормуванн¤ педагог≥чноњ культури соц≥ального педагога.
15. –оль та м≥сце соц≥ального педагога у гармон≥зац≥њ с≥мейних взаЇмов≥дношень.
16. Ўл¤хи гармон≥зац≥њ внутр≥шньос≥мейних в≥дносин (психолого-педагог≥чн≥ аспекти).
17. —учасна с≥м'¤ та њњ виховн≥ можливост≥.
18. —оц≥альний педагог с≥мейного типу: фактори роботи.
19. Ќапр¤мки роботи с≥мейного педагога у структур≥ територ≥ального центру соц≥альноњ допомоги с≥м'њ та д≥т¤м.
20. —амовихованн¤ та с≥м'¤.
21. —оц≥ально-педагог≥чн≥ умови вихованн¤ д≥тей у однол≥тн≥й (багатод≥тн≥й, неповн≥й, крим≥ногенн≥й) с≥м'њ.
22. ћетодой ≥ форми роботи соц≥ального педагога з неповною с≥м'Їю.
23. ќсобл≥вост≥ соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥ з прийомною с≥м'Їю.
24. —≥м'¤ ¤к об'Їкт соц≥альноњ роботи.
25. –оль та м≥сце соц≥ального педагога у соц≥альному захист≥ с≥м'њ.
26.  омпоненти виховного потенц≥алу сучасноњ с≥м'њ.
27. ≤стор≥¤ становленн¤ дошк≥льного соц≥ального вихованн¤ у св≥т≥.
28. ≤стор≥¤ становленн¤ дошк≥льного соц≥ального вихованн¤ в ”крањн≥.
29. —оф≥¤ –усова - ≥н≥ц≥атор ≥ кер≥вник дошк≥льного соц≥ального вихованн¤ в ”крањн≥.
3ќ. ¬≥тчизн¤ний досв≥д становленн¤ соц≥ально-педагог≥чноњ функц≥њ школи.
31. «аруб≥жний досв≥д становленн¤ соц≥ально-педагог≥чноњ функц≥њ школи.
32. —оц≥ально-педагог≥чний аспект д≥¤льност≥ навчально-виховних заклад≥в ≥нтернатного типу (можливо на приклад≥ д≥¤льност≥ я. орчака, ј.—.ћакаренка).
33. —пециф≥ка роботи соц≥ального педагога у дит¤чому будинку.
34. ќсобливост≥ роботи соц≥ального педагога у закладах ≥нтернатного типу дл¤ дитей сир≥т.
35. –еал≥зац≥¤ внутришк≥льноњ соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥.
36. ‘ормуванн¤ системи соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥ школи.
37. —оц≥альне становленн¤ особистост≥ у вищих навчальних закладах.
38. ‘ормуванн¤ соц≥альне активноњ особистост≥ в ход≥ навчанн¤ у вищих закладах осв≥ти.
39. ћетоди ≥ форми роботи соц≥ального педагога в закладах осв≥ти.
40. ‘орми ≥ методи роботи соц≥ального педагога у закладах додатковоњ осв≥ти.
41. —тудентське самовр¤дуванн¤ ¤к форма соц≥ально-педагог≥чного вихованн¤.
42. «м≥ст та форми соц≥ально-педагог≥чного вихованн¤ у вищих навчальних закладах.
43. Ѕезроб≥тт¤ серед молод≥ ¤к соц≥ально-педагог≥чна проблема.
44. —оц≥ально-педагог≥чна допомогау профес≥йному самовизначенн≥ молод≥.
45. Ќапр¤ми соц≥альноњ роботи з молоддю за кордоном.
46. —оц≥ально-педагог≥чна роль студентського руху у сусп≥льному житт≥.
47. ƒ≥¤льн≥сть молод≥жних орган≥зац≥й в ”крањн≥.
48. ƒ≥¤льн≥сть молод≥жних орган≥зац≥й за кордоном.
49. —оц≥альна п≥дтримка молодоњ с≥м'њ.
50. –оль —.“.Ўацького у становленн≥ мереж≥ позашк≥льних заклад≥в ¤к заклад≥в соц≥ального вихованн¤.
51. —оц≥ально-педагог≥чний аспект д≥¤льност≥ позашк≥льних заклад≥в.
52. ’арактеристика основних засоб≥в реал≥зац≥њ соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥ позашк≥льного закладу.
53. ќсобливост≥ д≥¤льност≥ соц≥ального педагога в дозв≥ллЇвих закладах.
54. ќсобливост≥ роботи соц≥ального педагога в закладах реаб≥л≥тац≥њ д≥тей з обмеженими можливост¤ми.
55. Ќеформальн≥ об'Їднанн¤ ¤к фактор соц≥ально-педагог≥чного впливу на особист≥сть дитини та п≥дл≥тка.
56. —учасне значенн¤ соц≥ально-педагог≥чноњ роботи з д≥тьми та п≥дл≥тками за м≥сцем проживанн¤.
57. –оль фактор≥в соц≥окультурного середовища ≥ характер њх впливу на повед≥нку ≥ндив≥да.
58. –озгортанн¤ клуб≥в за ≥нтересами з опорою на традиц≥њ народноњ мудрост≥.
59. ќбр¤дов≥сть ¤к зас≥б п≥дтриманн¤ та зм≥цненн¤ с≥м'њ.
60. –оль народних св¤т у зм≥цненн≥ внутр≥с≥мейних стосунк≥в.
61. —оц≥ально-педагог≥чна д≥¤льн≥сть з д≥тьми схильними до алкогол≥зму.
62. ќсобливост≥ соц≥ально-педагог≥чноњ д≥¤льност≥ з д≥тьми-наркоманами.
63. Ѕрод¤жництво та безпритульн≥сть д≥тей ¤к соц≥ально-педагог≥чна проблема.
64. ‘орми ≥ методи роботи соц≥ального педагога в спец≥альних закладах дл¤ д≥тей-правопорушник≥в.

»де¤ и создание сайта, web-дизайн:  олонтаевска¤ ≈лена јлександровна
ѕоследнее обновление 20.11.2005



Hosted by uCoz