Социальная педагогика/социальная работа

http://socpedagogika.narod.ru

ФАХІВЕЦЬ, ЯКИЙ ПОТРІБЕН ЛЮДЯМ

Авторы: зав. кафедрой социальной педагогики, доц. К.В. Яресько, доцент кафедры В.В. Костина, доцент О.И. Рассказова

 

Цього року у стінах Харківського національного педагогічного університету ім.Г.С.Сковороди розпочалася підготовка фахівців нового типу. Необхідність у підготовці таких спеціалістів викликана нагальними потребами сьогодення, що пов’язані із посиленням уваги держави до проблем, потреб, бажань кожної людини, із усвідомленням людиною свого призначення.

Соціальна педагогіка як наука виникла у Німеччині більш ніж століття тому, її теорія та практика розвивалася та збагачувалася у різних країнах світу. Опрацювання цього досвіду та, на його базі, створення власної системи соціально-педагогічної діяльності стає гостро актуальним у зв’язку з рухом нашої країни до європейської спільноти, гуманізацією усіх сфер життя, вдосконаленням концепції державної допомоги, піклування про громадян України.

Соціальний педагог – фахівець широкого профілю, що працює з людиною та її оточенням, у своїй повсякденній практиці він постійно стикається з людськими проблемами, стражданням, горем, допомагає у найскладніших життєвих ситуаціях, розв’язує заплутані конфлікти. Успішність діяльності соціального педагога у великій мірі залежить від рівня його професійної підготовки, яка передбачає не тільки озброєння його певними знаннями, уміннями та навичками, а й формування відповідної мотивації, розвиток особистих гуманістично спрямованих рис та якостей.

Мабуть саме тому підготовку студентів нової для ХНПУ ім.Г.С.Сковороди спеціальності ми розпочали з вивчення контингенту студентів, які щойно приступили навчатися, встановлення рівня їх інформованості щодо майбутньої роботи, мотивів, за якими вони обрали дану професію, життєвих планів, ціннісних настанов. З цією метою у перші дні навчання було проведено анкетування, яке показало, що вік студентів коливається у межах 16-22 років, переважна кількість опитаних має вік 17 років.

Наведені результати анкетування свідчать, що більшість студентів свідомо та самостійно обрали спеціальність, за якою навчаються. Подібний висновок підтверджують також їх відповіді на питання «Ким Ви бачите себе у майбутньому ?»: 90% – заявили, що бажають стати фахівцями з соціальної педагогіки; 13% з них заявили, що хотіли б сумістити цю спеціальність з іншою (психолог, бухгалтер, перекладач); 6% опитаних мріють стати спеціалістами з психології; 4% – фахівцем у сфері соціальної роботи.

Для дослідження мотивів, за якими наші студенти вступили до навчання зі спеціальності «соціальний педагог», їм було запропоновано викласти свої думки з цього приводу у короткому есе. Усі роботи студентів виявили їх щире бажання допомагати людям, дарувати їм надію та тепло. У роботах першокурсників ми знайшли такі зворушливі слова: «Я обрала професію «соціальний педагог», тому що я з дитинства стурбована проблемою дітей-сиріт, дітей із неблагонадійних сімей, що знедолені та непотрібні державі. Оскільки моя мати – педагог я досить часто спостерігала, як вона стикається з проблемою сирітства, намагається допомогти, але не може. На жаль, зустрічаємо дуже мало людей, які цікавляться долею дітей-сиріт.

Я хочу, я прагну, щоб наш світ став краще, добріше, ставився з більшим розумінням до дітей та підлітків, які потребують допомоги, тим, що мають менше щастя та любові чи не мають їх зовсім…» (Томчук Оля).

«Хочу бути корисною людям, які потребують допомоги, адже їх стало дуже багато. Я вірю в те, що ця спеціальність буде розвиватися все більше і більше, і таких корисних людей у майбутньому буде багато, і якщо об’єднаємося в єдине ціле, то допоможемо людям, які чекають нашої допомоги» (Нуждіна Катерина).

«Саме соціальний педагог має допомагати людям вирішувати різні життєві проблеми, вміти спілкуватися з людиною, тому що кожен з нас потребує розуміння, підтримки, уваги» (Яркова Анна).

«Найбільше диво і найдорожчий скарб у світі – це захист людей, які потребують допомоги. Соціальний захист є важливою формою прояву соціальної рівності та справедливості у суспільстві. Нині наше суспільство важко назвати рівноправним і справедливим. Якщо б ми жили заради однієї спільної мети, а не кожен для себе, можливо, тоді б у суспільстві було б менше людей, які потребують соціальної допомоги» (Колот Світлана).

«Поступив в университет на специальность «социальная педагогика», я сделала правильный выбор. Ведь сейчас так много проблем в обществе и мире, которые мог бы разрешить именно социальный педагог. Я считаю, что мой выбор специальности очень актуален, ведь решать проблемы, помогать детям и молодежи, важно и нужно. Особенно в наше нелегкое время» (Полякова Любовь).

«Я обрала цю важливу для суспільства професію, бо я не хочу бути осторонь, хочу допомогти своєму народу і своїй країні! Бо надання компетентної допомоги – це дуже важливо. Студенти нашої спеціальності роблять добру справу. Соціальна педагогіка є необхідною сучасному суспільству (Фоменко Даша).

«Я розумію і усвідомлюю труднощі цієї професії. Але я вірю, що ця спеціальність дійсно потрібна, і сподіваюсь, що зможу допомогти багатьом людям» (Федоряка Катерина).

Отже, майбутні соціальні педагоги сповнені прагнення зрозуміти знедолених та надати їм необхідну допомогу, принести у світ краплину добра від свого щирого серця. Побажаємо їм не втратити ці благородні почуття, які допоможуть майбутнім фахівцям під час навчання краще засвоїти складні та різноманітні соціально-педагогічні знання, сформувати дієві уміння, розвинути гуманістичні якості особистості та реалізувати на практиці свої шляхетні задуми. Адже, за словами однієї з наших студенток, людина повинна мати професію яка б надавала не тільки матеріальне забезпечення, а й дозволяла б отримати духовне задоволення, тому що, коли робиш те, що ти полюбляєш, те, що тобі подобається – це несе щастя не тільки тобі, а також оточуючим (Яркова Анна).

фото фото фото

Идея и создание сайта, web-дизайн: Колонтаевская Елена Александровна
Последнее обновление 05.01.2006



Hosted by uCoz